Chodov
Městská knihovna Chodov
Staroměstská 55
Pátek 15:00 - 17:00
???
Sokolov
Dům dětí a mládeže Sokolov
Spartakiádní 1937
Pondělí 15:00 - 17:00
mathfes_at_seznam.cz
Obchodní partner
MysticShop

pondělí 1. dubna 2013

Allcommon+ Report

Vítěz včerejšího Allcommon+ (opravdu bysme měli vymyslet nějaký vtipnější název) turnaje, Kuba Souček, byl od té dobroty a podělil se s námi o decklist a zážitky.

(Tento článek není apríl.)


Zdar všem!
Po delší pauze jsme se v klubu rozhodli uspořádat turnaj v jednom méně tradičním formátu.  Někteří ho možná znají pod názvem „Presents“, my mu dali pracovní jméno „Allcommon+“. O co tedy jde? Jak již z názvu vyplývá, je to něco s hodně kartami na raritě common, ale co tam dělá to plus? Je to takový pokus o oživení, u nás velmi oblíbeného, formátu allcommon tím, že v balíku je povoleno celých pět karet rarity uncommon. Jako formát pro výběr edic byl zvolen modern, hráči tak dostali možnost vybírat z opravdu velkého množství karet a tvořit tak velmi zajímavé kombinace. Co se banlistů týče, byly použity oba, jak pro formát alcommon tak pro formát modern.
Toliko k pravidlům, teď se podíváme na balík, který jsem se rozhodl postavit:
Je pravda, že tento balík nepatří k těm nejlevnějším pro tento formát, ale myslím si, že by se dal vytvořit mnohem dražší.
Tento balík jsem stavěl kolem artefaktového uncommonu z edice Mirrodin – kolem Isochron Scepter. Její imprint vám dovolí do ní „nabít“ jakýkoliv instant s vyvolávací cenou dva a menší a hrát ho pořád dokola. Jako vhodné náboje pro hůlku jsem zvolil řadu blesků a to:
Lightning Bolt – za jednu manu tři zraněni kamkoliv,
Incinerate – za dvě many tři zranění kamkoliv, pokud však bude zasažena potvora, ztratí možnost regenerovat se,
Thunderbolt – opět za dvě many, tentokrát však střelí buď za tři do hráče, nebo čtyři do jeho věrného papouška či anděla,
Boros Charm – pouze v jedné kopii doplňuje maximální počet uncommon karet v balíčku, je to spíš multifunkční instant, který si poradí s řadou situací, je zde příležitost výběru hned několika možností jak s ním naložit – dát soupeři čtyři zranění přímo do hlavy, nebo ochránit náš drahocenný stůl a jako poslední je možnost dát naší potvoře dvojnásobný úder.
Nyní se koukneme na modrou část instantů, které slouží spíše kontrolně, avšak v případě nouze se dají do hůlky nabít také:
 Peek – uvažoval jsem místo něj nad Sleight of Hand, Gitaxian Probe a Faithless Looting. Sleight of Hand a Faithless Looting mě sice dostanou přes celé dvě karty v knihovně, ale vědět co si myslí soupeř (a na co si schovat Mana Leak) se podle mě vyplatí více, takže rozhodování zůstalo mezi Gitaxiankou a Peekem, kdy vyhrála instantnost Peeku před možností hrát „próbu“ za životy
Muddle the Mixture – máte na ruce vhodný náboj, ale potřebujete hůlku nebo naopak? Za tři many představuje tutor, který je counterovatelný pouze čtyřmi kartami na raritě uncommon. Jeho další využití pak spočívá v counterování nepříjemných instantů nebo sorcery, které se pokoušejí třeba zničit vaše hůlky.
Mana Leak – kouzlo, které zatím nechybělo v žádném balíku, který jsem postavil, co obsahoval modrou barvu. Rušení libovolného kouzla pokud si protivník nedoplatí tři many (a ono se jim většinou nechce nebo nemůžou) je podle mě skvělé.
Unsummon – za jednu modrou manu vrátí cílovou potvoru na ruku jejího vlastníka (už vím, proč se MTG nepřekládá do češtiny). Tento nenápadný instant vrátí otravného blokera, nebo ještě otravnějšího útočníka tam, odkud přišel.
A nyní potvory:
Delver of Secrets – 1/1 za jednu modrou nic moc, ale 3/2 s flyingem, s tím už se dá pracovat. Jeho přeměnu si pojistíme velkým množstvím instantů a protivníka bude nejlépe už v druhém kole otravovat 3/2 moucha, pardon kudlanka.
Kiln Fiend – 1/2 potvora za dvě many, která se posílí o tři dopředu, kdykoliv zahrajeme jakýkoliv instant nebo sorcery. Modelová situace: čtvrté kolo. Soupeř má na stole jednu potvoru, vy Kiln Fienda na hůlce Boros Charm, v ruce Unsummon a Lightning Bolt. Rozhodnete se útočit. Vrátíte mu jeho blokera Unsummonem, pustíte soupeři do hlavy blesk za tři, Kiln Fiend je v tuto chvíli 7/2, zahrajete Boros Charm, dáte Fiendovi double strike, v tuto chvíli je 10/2 s double strikem, teď jen stačí, aby soupeř neměl žádný blesk čí jiné zabíjení a vyhráli jste hru.
Wee Dragonauts – za modrou manu navíc dostanete k Fiendovi plus jedna dozadu, lítání, ale bonus za zahraná kouzla se zmenší o jedna.
K závěru rozboru balíčku bych rád řekl, jak to má fungovat, i když pro ostřílené hráče je strategie jasná. Balík funguje jako aggro/midrange, kdy Delver slouží k počátečnímu tlaku, který po chvíli ustane s příchodem soupeřových větších potvor, a pak už kontrolujete stůl a redukujete protivníkovi životy za pomoci jedné nebo dvou Isochron Scepter nabitými kupříkladu Lightning Boltem, Incinerací nebo Boros Charmem.
A nyní k samotnému turnaji. 

30.3.2013, Bílá sobota ráno, mrazivé počasí odpovídalo onomu přízvisku toho dne, avšak žádný další sníh naproti očekávání nenapadl. Sešlo se všehovšudy sedm hráčů, někteří byli dokonce tak troufalí (nebo opojení alkoholovým oparem z předešlého dne), že si ani nepostavili balíček a donesli jen velkou krabici úček a céček a stavěli rovnou na místě. Start se tedy protáhl cca o půl hodiny.

Do prvního kola jsem dostal za protivníka Tomáše Peňáze s jeho GB rampou. Celkem se mi poštěstilo a na úvodní ruku jsem dostal jak Isochron Scepter tak Incinerate, která systematicky likvidovala většinu Tomášovo potvor a když nebylo potvor, tak přímo jeho. Tomáš se takhle dostal až na pět životů a přišel mu Howl of the Night Pack. Šest vlků na stole mě celkem vyděsilo, ale po topdecknutí Lightning Boltu byl konec.
Druhá hra probíhala podobně, ale hůlky mi přišli dvě, na jedné Boros Charm a na druhé Lightning Bolt, hra tak měla rychlý konec.
2:0

Druhé kolo mi přineslo Jirku Svobodu a jeho esperské artefakty. První hra probíhala obdobně jako předešlé dvě, Boros Charm zahraný každé kolo udělal spolu s Incinerací své. Druhá hra již nebyla podobná procházka, hůlka na začátek nepřišla ani jedna a nebyl ani vhodný náboj, pouze Muddle the Mixture, tak jsem vyhledal Kiln Fienda, ten však obratem zemřel díky Executioner‘s Capsule. Poté jsem topdecknul hůlku a nahodil na ní jeden z blesků a postupně Jirku udolal.
2:0

Do finále jsem postoupil já a Petr Krejnický se svým RB aggrem. První hra vypadala opravdu ukázkově na obou stranách stolu. Petr měl hromadu blesků, Blightningů a Hellsparků, já na druhé straně taktéž blesky a hlavně hůlky s blesky. První hra skončila těsně, vyhrál jsem jen o pár životů. Druhá hra probíhala ve prospěch Petra, bylo to jako ochutnat svou vlastní medicínu. Na závěr jsem dostal třemi blesky a šli jsme na třetí hru. Ta vypadala jako špatný vtip oproti předešlým. Až do pátého kola jsme ani jeden nic nehráli, Petr díky absenci černé many a já díky absenci vhodného náboje pro hůlku. Nakonec vytoužený blesk přišel a poslední hru jsem opět vyhrál.
2:1

Z celého turnaje jsem tedy odešel se skóre 6:1 pro mě, což je vskutku dobré. S balíčkem se mi hrálo skvěle, i když zpětně bych určitě pár věcí zahrál trochu jinak, ještě ten balíček nemam úplně zažitý, ale hodně se těším, až budu moct vyzkoušet jeho normální modernovou verzi na nějakém turnaji.

Posledním kolem však naše herní dopoledne nekončilo. Ze sedmi lidí domů odešel jen jeden, a tak jsme si mohli díky obsáhlému klubovému fondu zahrát Planechase. Celkem nás tedy zůstalo šest. Hráli jsme jen s jedním 40ti karetním balíčkem Planechase karet (fungoval nám jako tower) společným pro všechny. Pravidla: 30 životů, útok vpravo, obrana zleva, kouzla a plošné efekty na všechny a poslední - použít balíček z předešlého turnaje. Poslední pravidlo se k našemu velkému údivu, nedoneslo všem hráčům. Nemálo se všichni ostatní divili, když můj oponent po pravici dával na stůl druhého Nocturna. Celou hru jsme hráli dohromady asi hodinu a půl. Vystřídali jsme snad 20 různých sfér, ale žádná nerozhodla hru tolik, jako Kharasha Foothills. Ono vskutku není nic příjemného, když se na vás plazí pět ošklivých wurmů, následovaných několika (krát pět) vlky. Do této chvíle se všichni hráči jakýmsi způsobem drželi na živu, během dvou kol, kdy byla sféra na stole, se počet hráčů zmenšil na polovinu. Nakonec zbyli jen dva a to Petr Krejnický a Tomáš Peňáz. Já jsem vypadl ze hry právě během návštěvy na Mongsengu.

Závěrem vám chci poděkovat, že jste se prokousali tímto náročným článkem až do konce.
S přáním příjemného dne Jakub Souček 

Žádné komentáře:

Okomentovat